ایکر کاسیاس

Code Center

www.clashroz.rozblog.com


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



جديد ترين اخبار رئال مادريد

مشکل این فصل زئال کدام است؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار رئال مادرید و آدرس madridihaaa2.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 2710
بازدید کل : 94995
تعداد مطالب : 353
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

:: کل مطالب : 353
:: کل نظرات : 29

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 18

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 22
:: باردید دیروز : 25
:: بازدید هفته : 22
:: بازدید ماه : 2710
:: بازدید سال : 7253
:: بازدید کلی : 94995

RSS

Powered By
loxblog.Com

ایکر کاسیاس
سه شنبه 6 دی 1390 ساعت 16:59 | بازدید : 121 | نوشته ‌شده به دست ashkaN | ( نظرات )

 


زندگی نامه
ایکر کاسیاس یکی از بهترین دروازبانان تاریخ است که نقش مهمی در موفقیت های رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا داشته است. بی تردید او بهترین دروازبان حال حاضر جهان و تاریخ رئال مادرید و اسپانیا است. دروازبانی که هر بار هم تیمی هایش گل می زنند تیرک افقی دروازه اش را لمس می کند.چندی پیش گفته بود که دوست دارد روزی مانند برنابئو یا پرز رئیس رئال مادرید شود.

نگاهی کوتاه به کاسیاس:

نام کامل: ایکر کاسیاس فرناندز ** تاریخ تولد: 20 می 1981 ** مکان تولد: مستولز، مادرید، اسپانیا ** قد: 182.2 سانتی متر ** وزن: 85.5 کیلوگرم** پست: دروازبان
باشگاه های جوانی: رئال مادرید (1990-1999)
باشگاه های اصلی: رئال مادرید سی(99-1998) 26 بازی** رئال مادرید کاستیا(1999) 4 بازی** رئال مادرید (1999-زمان حاضر) 426 بازی
عرصه ملی: اسپانیا (2000-زمان حاضر) 124 بازی
تیم های پایه ی اسپانیا: زیر 15 سال 1996-1 بازی ** زیر 16 سال 98-1996- 19 بازی ** زیر 17 سال 99-1997- 10 بازی ** زیر 18 سال 1999- 4 بازی ** زیر 20 سال 1999- 2 بازی ** زیر 21 سال 2000-1999 – 5 بازی

ایکر کاسیاس فرناندز (متولد 20 می 1981 در مستولز، 18 کیلومتری جنوب مادرید) ملقب به ایکر مقدس فوتبالیست حرفه ای اسپانیایی است. این دروازبان نامی سابقه ی بردن 2 لیگ قهرمانان، 4 لالیگا و 1 کوپا دل ری را در عرصه ی باشگاهی و یک یورو و یک جام جهانی در عرصه ی ملی را داراست.

 

ایکر کاسیاس از سال 2008 تا به امروز در 3 فینال شرکت داشته که در همه  آنها پیروز از میدان بیرون آمده و به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر برده.


عرصه باشگاهی

او تنها در رئال مادرید بازی کرده است و از این رو اسطوره ی این باشگاه به حساب می آید. او از 9 سالگی در رئال مادرید است. اولین بازی کاسیاس در تیم اصلی رئال مادرید به 27 نوامبر 1997 و بازی در مقابل روزنبرگ نروژ در لیگ قهرمانان اروپا برمی گردد. آن زمان او تنها 16 سال سن داشت و یوپ هاینکس به او بازی داده بود. ولی از سال 1999 و با افت بودو ایلگنر رسما به تیم اصلی رئال مادرید پیوست. او اولین بازی اش در لالیگا را مقابل بیلبائو و در 12 سپتامبر 1999 در سن مامس انجام داد که به عنوان یک دروازبان جوان یکی دو اشتباه هم داشت و در آخر بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید. او در این فصل ذخیره ایلگنر بود ولی فصل بعدش توانست ایلگنر را به نیمکت منتقل کند. در سال 2000 او توانست جوان ترین دروازبان تاریخ فینال لیگ قهرمانان باشد و در آن بازی چندین موقعیت را از والنسیا گرفت تا رئال مادرید با نتیجه ی 3-0 برنده آن بازی باشد. آن شب تنها 4 روز از تولد 19 سالگی اش می گذشت.
در نیم فصل دوم فصل 02-2001 ویسنته دل بوسکه سزار سانچز را به او ترجیح داد و او نیمکت نشین شد. ولی در فینال لیگ قهرمانان همان سال سزار دچار مصدومیت شد و او در مقابل لورکوزن به میدان رفت و چندین و چند بار دروازه تیمش را نجات داد تا رئال مادرید برای نهمین و آخرین بار لیگ قهرمانان را از آن خود کند.
فصل 08-2007 را می توان به جرات بهترین فصل دوران ورزشی ایکر کاسیاس نامید. او با رئال مادرید توانست به سی و یکمین لالیگا برسد و تنها در 36 مسابقه اش 32 گل خورد و زامورا را از آن خود کرد. (میانگین 0.89 گل خورده در هر بازی) در 14 فوریه 2008 او و کاپیتان رائول گونزالس قراردادشان را با باشگاه تمدید کردند. کاسیاس طبق آن قرارداد تا سال 2017 در اختیار باشگاه رئال مادرید خواهد بود. البته یک بند اتوماتیک هم در این قرارداد وجود داشت که اگر 30 مسابقه در لیگ انجام دهد رقم بازخرید قراردادش به 113 میلیون پوند می رسید. عملکردش در آن فصل باعث شد که برای دومین باز بهترین دروازبان تیم سال یوفا بشود.
در فوریه 2009 کاسیاس توانست با رکورد پاکو بویو در 454 بازی برای یک دروازبان برابری کند و پس از آن توانست در میان دروازبانان رئال مادرید از نظر تعداد بازی یکه تاز شود آن هم در حالی که تنها 27 سال سن داشت. در تابستان 2009 مطبوعات اسپانیایی گزارش دادند که منچستر سیتی پیشنهادی 129 میلیون یورویی برای این دروازبان داده است. ولی باشگگاه شایعات را به کل رد کرد. هم چنین قبل از آن هم منچستر یونایتد برای او پیشنهادهایی داده بود که رقم مشخصی از آن ها در دسترس نیست. اما کاسیاس گفت که به هیچ وجه قصد ترک رئال مادرید، باشگاه رویاهای کودکی اش را ندارد.
در فصل 10-2009 و در 4 اکتبر در مقابل سه ویا کاسیاس یک واکنش بی نظیر و فوق العاده را داشت که از آن به عنوان بهترین نجات دروازه در تاریخ نام برده می شود. او یک موقعیت تک به تک را از یک متری از دیه گو پروتی مهار کرد. بعد از آن مسابقه او از طرف دروازبانان سابق اسپانیایی و هم چنین گوردون بنکس افسانه ای مورد تجلیل قرار گرفت. بنکس در مورد کاسیاس گفته بود: "واکنش هایش خیره کننده و فوق العاده هستند. اگر همین گونه ادامه دهد بهترین دروازبان تاریخ خواهد شد."
در فصل 10-2009 و با بازگشت فلورنتینو پرز رئال مادرید دوباره برایرقابت با بارسلونا جان گرفت. تحت هدایت پلگرینی کاسیاس بازی های خیل خوبی را به نمایش گذاشت و در انتهای فصل با اختلاف بسیار کمی با بارسلونا، رئال مادرید دوم شد. با آمدن خوزه مورینیو رئال مادرید روز به روز قوی تر شد و کاسیاس هم عملکرد خوبی داشت. مثل عملکرد عالی اش در یک بازی دوستانه برابر بایرن مونیخ و پنالتی هایی که گرفت تا رئال مادرید به جام بکن باوئر برسد. آن فصل رئال مادرید نتوانست به لالیگا و لیگ قهرمانان برسد ولی عملکردش بسیار بهتر بود و کاسیاس هم عملکرد قابل تقدیری داشت. در کوپا دل ری فصل 11-2010 او با درخشش در برابر بارسلونا در فینال و توپ های بی شماری که گرفت به جرات می توان گفت که یک تنه جام قهرمانی را برای رئال مادرید به ارمغان آورد. و برای اولین بار به عنوان کاپیتان رئال مادرید توانست یک جام رسمی را بالای سر ببرد.
رسانه های اسپانیایی گزارش دادند که او پس از رافائل نادال که دوست صمیمی او هم هست دومین ورزشکار پرطرفدار اسپانیایی در فضای اینترنت است. این تحقیقات توسط موسسه ویپ نت 360 انجام شد که فعالیت ورزشکاران را در فیس بوک، یوتیوب و توییتر مورد تحقیق قرار داده بود. البته آن زمان کاسیاس هنوز در فیس بوک فعالیتی نداشت.
اسپانسر رسمی این بازیکن ریباک زیر مجموعه آدیداس است که چند سالی می شود دستکش های این کمپانی در دستان ایکر مقدس دیده می شود.

عرصه ملی

کاسیاس برای تیم ملی زیر 17 سال اسپانیا در 16 سالگی شروع بکار کرد. او جوان ترین عضو آن تیم در رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان در سال 1997 در مصر بود. دو سال بعد او جام جهانی نوجوانان را با تیم ملی جوانان اسپانیا به دست آورد. او در سال 1999 توانست جایزه براوو را که به بهترین فوتبالیست زیر 21 سال اروپا تعلق می گیرد را از آن خود کند. او به زودی با نمایش های عالی اش توانست دروازبان فیکس تیم ملی بزرگسالان اسپانیا شود.
کاسیاس هم اکنون از نظر تعداد بازی ملی در تیم ملی اسپانیا با 124 بازی پس از آندونی زوبی زارتا با 126 بازی دوم است و به زودی به رکورد او خواهد رسید. او اولین بازی ملیخود را در مقابل سوئد و در 3 ژوئن 2000 و قبل از یورو انجام داد. او آن موقع 19 سال و 14 روز داشت. کاسیاس در یورو 2000 نیمکت نشین کانیزارس بود و مورد استفاده قرار نگرفت. اما در جام جهانی 2002 آنتونیو کاماچو او را به سانتیاگو کانیزارس ترجیح داد. در 21 سالگی او یکی از جوان ترین دروازبانان جوان آن تورنمنت بود. او بازی های خوبی را در جام جهانی به نمایش گذاشت و در یک هشتم دو پنالتی از ایرلندی ها گرفت تا اسپانیایی ها به او لقب مقدس بدهند.
در بازی های انتخابی یورو 2004 او در تمام بازی ها حاضر بود و تنها 4 گل دریافت کرد. در پلی آف و در نروژ او توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا اسپانیا به لطف برد 3-0 راهی یورو 2004 شود. و در مسابقات یورو 2004 هم در تمامی بازی ها فیکس بود. در جام جهانی 2006 آلمان هم او در تمام بازی ها فیکس بود و در دو بازی هم به جای رائول توانست بازوبند کاپیتانی اسپانیا را به بازو ببندد. ولی نتوانست از برد 3-1 فرانسه ی زیدان جلوگیری کند و آن ها با وجود تیم خوب یکه داشتند در یک هشتم حذف شدند.
پس از لجبازی آراگونس و عدم دعوت هم تیمی اش رائول به تیم ملی او صاحب بازوبند کاپیتانی تیم ملی اسپانیا شد. او در دو بازی ابتدایی اسپانیا در گروه 4 رقابت های یورو 2008 در برابر روسیه و سوئد بازی کرد و در بازی سوم آراگونس به او استراحت داد و برابر یونان په په رینا فیکس شد. کاسیاس در یک چهارم و در دیدار بدون گل مقابل ایتالیا که به پنالتی کشید و با پیروزی 4-2 اسپانیا در ضربات پنالتی به پایان رسید توانست دو پنالتی ده روسی و دی ناتاله را مهار کند و اسپانیا را به نیمه نهایی برساند.پس از برد آسان برابر روسیه اسپانیا در فینال 1-0 آلمان یواخیم لوو را برد و به دومین یوروی تاریخ خود پس از 44 سال رسید. کاسیاس در آن بازی هم عملکردی شایسته داشت و پس از بازی توانست به عنوان کاپیتان عنوانی را بالای سر ببرد که اسپانیا حدود 40 سال در پی آن بود. او در این رقابت ها و در 5 بازی اش تنها یک گل دریافت کرد تا بهترین دروازبان یورو 2008 نام بگیرد. آن گل را هم ابراهیمویچ سوئدی به ثمر رسانده بود. لازم به ذکر است قبل از او هیچ دروازبانی به عنوان کاپیتان موفق نشده بود جام قهرمانی یورو را بالای سر ببرد.
در اکتبر 2008 کاسیاس به همراه په په رینا که خیلی از او کمتر بازی می رد تواستند رکورد 710 دقیقه گل نخوردن را به نام خود ثبت کنند. که در عرصه ملی یک رکورد است. آنها توانستند رکورد پاکو بویو و زوبی زارتا را بشکنند. وسلی سانک بلژیکی در رقابتهای انتخابی جام جهانی این رکورد را خاتمه بخشید.
یکی از واکنش هایش در بازی یک چهارم نهایی جام جهانی 2002 برابر کره جنوبی توسط فیفا به عنوان یکی از 10 واکنش برتر تمام دوران انتخاب شده است. او بالاترین مقام کسب شده توسط دروازبانان را در توپ طلا دارد. او در سال 2008 پس از کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و فرناندو تورس در این رده بندی که توسط فرانس فوتبال منتشر می شود چهارم شد.
او توسط فدارسیون آمار و رده بندی فوتبال جهان به عنوان بهترین دروازبان جهان در سال 2008 برگزیده شد. و با شکست دادن اولیور کان توانست به رده سوم بهترین دروازبان جهان صعود کند.
او در 5 سپتامبر 2009 و در شکست 5-0 بلژیک در راه جام جهانی 2010 توانست به رکورد 56 بازی بدون گل خورده ی زوبی زارتا دست یابد. و در بازی بعدی مقابل استونی او توانست این رکورد را پشت سربگذارد. ( او در بازی مقابل استونی نود و هشتمین بازی ملی اش را انجام می داد در حالی که زوبی با 126 بازی ملی این رکورد را بدست آورده بود.)
در 14 نوامبر 2009 مقابل آرژانتین در یک بازی دوستانه توانست به باشگاه 100 تایی ها بپیوندد. و سومین بازیکن تاریخ اسپانیا از نظر تعداد بازی ملی شود. تنها زوبی زارتا با 126 بازی هم اکنون از او بالاتر است.
در 11 ژولای 2010 او توانست با کاپیتانی در تیم ملی اسپانیا آنها را به اولین جام جهانی تاریخشان برساند. او در فینال و برد 1-0 مقابل هلند نمایش خیره کننده ای داشت و یکی دو تک به تک مهار نشدنی را از روبن مهار کرد تا اسپانیا فرصت لمس جام جهانی را داشته باشد. اوپس از جیان پیه رو کومبی(1934-ایتالیا) و دینو زوف(1982-ایتالیا) سومین دروازبانی است که به عنوان کاپیتان جام جهانی را بالای سرش برده است. او در پایان رقابت های جام جهانی توانست دستکش طلایی را از آن خود کند. او در جام جهانی آفریقای جنوبی توانست 5 بازی بدون گل خورده را ثبت کند. او تنها دو گل در مرحله گروهی از سوییس و شیلی خورده بود و با حدود 440 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه پیاپی توانست تمامی رکوردهای دروازبان ها در جام های جهانی را از آن خود کند. در فینال دو بار دروازه اسپانیا را برابر هم تیمی سابقش آرین روبن نجات داد و به جرات رکن اصلی قهرمانی تیم دل بوسکه بود.

زندگی شخصی
کاسیاس 20 می 1981 در مستولز، حومه ی مادرید به دنیا آمد. پدرش خوزه لوییس کاسیاس، یک کارمنده ساده در وزارت آموزش و پرورش بود. و مادرش، ماریا دل کارمن فرناندز گونزالس یک آرایشگر بود. آن ها زمانی که ایکر هنوز به دنیا نیامده بود از خانه شان در شهر ناوالاکروز، آویلا به مستولز مهاجرت کردند. لازم به ذکر است که ناوالاکروز در ایالت باسک است ولی ایکر همیشه خودش را یک مادریدی می داند. کاسیاس یک برادر به نام اونای هم دارد که 7 سال از او جوان تر است. یک مدافع وسط است و در سی دی مستولز بازی می کند. وقتی او یک بچه ی کوچک بود در یک آخر هفته ایکر یادش رفت نامه ای را که مربوط به پیش بینی های پدرش بود را پست کند. پدرش هر 14 مسابقه ی درخواستی را درست پیش بینی کرده بود و اگر ایکر یادش نمی رفت آن نامه را پست کند آنها حدود یک میلیون یورو را از دست نمی دادند!

او قبل ها روابط نه چندان نزدیـکی با آنا ایزابل و اوا گونزالس(بانوی اسپانیا) داشته است. از سال 2009 او روابطی  با سارا کاربونرو، خبرنگار ورزشی اهل مادرید دارد. و احتمالا به زودی این دو قصد ازدواج خواهند داشت. البته ایکر قبلا در یکی از مصاحبه هایش گفته که پس از بازنشستگی دوست دارد پدر شود. در سال 2011 او سفیر دوستی سازمان ملل در برنامه ی غذای کودکان شد. او هم چنین فعالیت های خیریه ی دیگری هم دارد.

آمار

عرصه باشگاهی


باشگاه فصل لیگ   جام حذفی جام باشگاه‌ها سایر مجموع
بازی گ.خ بازی گ.خ بازی گ.خ بازی گ.خ بازی گ.خ
رئال مادرید
۱۹۹۹–۰۰ ۲۷ ۲۳ ۵ ۱ ۱۲ ۱۹ ۳ ۵ ۴۷ ۴۸
۲۰۰۰–۰۱ ۳۴ ۳۷ ۰ ۰ ۱۱ ۱۵ ۲ ۴ ۴۷ ۵۶
۲۰۰۱–۰۲ ۲۵ ۲۷ ۵ ۵ ۹ ۶ ۱ ۰ ۴۰ ۳۸
۲۰۰۲–۰۳ ۳۸ ۴۲ ۰ ۰ ۱۵ ۲۱ ۲ ۱ ۵۵ ۶۴
۲۰۰۳–۰۴ ۳۷ ۵۰ ۲ ۱ ۹ ۱۰ ۲ ۲ ۵۰ ۶۳
۲۰۰۴–۰۵ ۳۷ ۳۰ ۰ ۰ ۱۰ ۱۱ ۰ ۰ ۴۷ ۴۱
۲۰۰۵–۰۶ ۳۷ ۳۸ ۴ ۶ ۷ ۹ ۰ ۰ ۴۸ ۵۱
۲۰۰۶–۰۷ ۳۸ ۴۰ ۰ ۰ ۷ ۱۰ ۰ ۰ ۴۵ ۵۰
۲۰۰۷–۰۸ ۳۶ ۳۲ ۰ ۰ ۸ ۱۳ ۲ ۶ ۴۶ ۵۱
۲۰۰۸–۰۹ ۳۸ ۵۲ ۰ ۰ ۷ ۱۰ ۲ ۵ ۴۷ ۶۷
۲۰۰۹–۱۰ ۳۸ ۳۵ ۰ ۰ ۸ ۹ ۰ ۰ ۴۶ ۴۴
مجموع ۳۸۵ ۴۰۶ ۱۶ ۱۳ ۱۰۳ ۱۳۳ ۱۴ ۲۳ ۵۱۸ ۵۷۵



عرصه ملی

تیم
ملی
سال دوستانه جام جهانی جام ملت‌های اروپا جام کنفدراسیون ها کل
بازی گ.خ بازی گ.خ بازی گ.خ بازی گ.خ بازی گ.خ
اسپانیا 2000 3 3 3 2 0 0 0 0 6 5
2001 3 2 2 0 0 0 0 0 5 2
2002 4 1 5 5 2 0 0 0 11 6
2003 3 1 1 2 6 4 0 0 10 7
2004 6 3 3 1 3 2 0 0 12 6
2005 1 0 9 4 0 0 0 0 10 4
2006 4 3 3 4 3 5 0 0 10 12
2007 1 0 0 0 8 3 0 0 9 3
2008 7 1 2 0 6 2 0 0 15 3
2009 4 1 5 3 0 0 4 4 13 9
2010 3 2 7 2 0 0 0 0 10 4
مجموع 38 17 42 23 28 16 4 4 111 60



افتخارات

رئال مادرید
لالیگا: 4 بار (01-2000 و 03-2002 و 07-2006 و 08-2007)
نایب قهرمانی لالیگا: 6 بار (99-1998 و 05-2004 و 06-2005 و 09-2008 و 10-2009 و 11-2010)
لیگ قهرمانان اروپا: 2 بار (02-2001 و 2000-1999)
سوپرکاپ اروپا: 2002
جام بین قاره ای: 2002
سوپرکاپ اسپانیا: 3 بار (2001 و 2003 و 2008)

تیم های پایه ی اسپانیا
زیر 15 سال اروپا: 19952
زیر 17 سال اروپا: 1997
زیر 19 سال اروپا: 1999
جام جهانی نوجوانان: 1999
مقام دوم جام جهانی زیر 17 سال: 1997

تیم ملی اسپانیا
جام ملت های اروپا: 2008

جام جهانی: 2010
مدال برنز جام کنفدراسیون ها: 2009

افتخارات شخصی

جایزه براوو: 2000
جایزه بهترین بازیکن جوان سال از نگاه فرانس فوتبال (توپ طلا): 2000
جایزه زامورا: 08-2007
جایزه بهترین دروازبان فیفپرو: 2 بار (09-2008 و 08-2007)
جایزه بهترین دروازبان فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال: 2 بار (2009 و 2008)
بهترین دروازبان سال اکیپ: 2009
جایزه بهترین دروازبان لالیگا: 09-2008
جایزه دستکش طلایی جام جهانی: 2010
بهترین بازیکن جوان لالیگا: 2000-1999
جایزه پرنس آستوریا: 2010
عضو تیم سال یوفا: 3 بار (2007 و 2008 و 2009)
عضو تیم سال ای اس ام : 08-2007
تیم ماه ای اس ام: 10 بار
عضو تیم منتخب رقابت های یورو 2008
عضو تیم سال فیفا دات کام: 09-2008
عضو تیم منتخب جام جهانی 2010

جایزه پادشاهی ورزشکار شایسته ی سال(مدال طلا): 10-2009
پسر محبوب مستولز: 2010
پسر محبوب ناوالاکروز: 2010




:: موضوعات مرتبط: بيوگرافي رئالي ها , ,
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: